dimecres, 14 de març del 2012

Coca de "piña-colada"


L'Andy i jo ens devem conèixer des de fa, al menys, uns 14 anys. I ara ja en deu fer uns 10 que anem junts per la vida. No em pregunteu perquè, però m'he passat tot aquest temps totalment conveçuda de que no li agradava el coco. D'on ho havia tret? Ni idea. Però n'estava, no convençuda, convençudíssima. Fins fa cosa d'uns 15 dies. Tampoc recordo com vam acabar parlant del coco (no és que tinguem cap cocoter a la bora ni res per l'estil), però l'Andy em va mirar amb cara d'haver vist a un extraterrestre i em va assegurar, una i altra vegada, que el coco li encantava. Encara sort, penso ara, que l'error el vaig tenir en quelcom tant insignificant com el seu gust per una fruita. Si arribo a confondre'm amb qualsevol altra tema, potser ara descobririra que em vaig casar amb la persona equivocada.
En fi, tan s'hi val. Després d'aquesta revelació tan sorprenent, vaig anar corrents a buscar alguna recepta per celebrar la bona nova i, de pas, comprovar si la seva passió pel coco era realament certa i vaig trobar aquesta coca que, si bé sembla que algun dels seus ingredients són difícils de trobar, res més lluny de la realitat. Veureu com podeu aconseguir-los tots sense haver d'anar a Barcelona o a qualsevol altre lloc. A la zona tenim tot el que podem necessitar i més.

Coca de "piña-colada"

1/4 de tassa de mantega sense sal
3 grapats de sucre moreno en pols
1 tassa de coco ratllat
1 llauna de pinya en suc
250gr de preparat per pastissos (per exemple el del Mercadona)
4 ous
200gr de sucre
1 iogurt natural
1 tassa de llet de coco
3 gotes d'essència de vainilla
100ml d'oli d'oliva

1.- Preescalfar el forn a 180º.
2.- En un motlle d'uns 33x22cm (més o menys) posar-hi la mantega. Si el motlle és de vidre molt millor.
3.- Posar el motlle amb la mantega al forn fins que aquesta s'hagi desfet.
4.- Treure el motlle del forn i espolvorejar els sucre moreno pel damunt de la mantega de manera que tota la base del motlle quedi coberta.
5.- A sobre del sucre espolvorejar tot el coco ratllat.
6.- Escórrer les rodanxes de pinya (però reservem dues cullerades del suc!!) i col·locar-les al damunt del coco aprentant-les una mica per assegurar que s'agafen bé.
7.- En un bol ben gros posar-hi el preparat per a pa de pessic (com us deia abans, jo el compro al Mercadona. És un paquet que hi ha al mateix prestatge de les farines i que no és res més que la farina amb una mica de llevat ja incorporat), el sucre, el iogurt natural, l'oli d'oliva, les dues cullerades de suc de pinya, la llet de coco (la podreu trobar en moltes herboristeries o botigues de dietètica. A la zona d'Igualada n'he trobat a les botiges de "El Racó"), els quatre ous i les tres gotes d'extracte de vainilla.
8.- Barrejar-ho tot bé fins aconseguir una massa suau i sense grumulls. Deixar-la descansar durant uns 2 minuts i després tornar a remenar-la amb força.
9.- Posar la massa al motlle que hem preparat amb la pinya i el coco i repartir-la uniformement.
10.- Coure-la al forn uns 40-45 minuts o fins que a l'insertar un escuradents a la part central de la coca aquest surti completament net.
11.- Retirar del forn i inmediatament separar les bores del motlle amb un ganivet.
12.- Tapar la coca amb una fulla de paper pel forn i girar el motlle per tal que la coca caigui a sobre del paper. (Compte amb aquest pas que és el més crític i on podem acabar llençant la coca a la brossa!!)
13.- Deixar el motlle posat sobre de la coca uns 5-10 minuts per deixar que el sucre fos, el coco i la pinya vagin caient pel seu propi pes sobre del pa de pessic.
14.- Retirar el motlle i deixar refredar del tot abans de menjar.

Per cert, no crec que us en sobri gaire d'un dia per l'altre però, si fos el cas, és recomenable guarda'l a la nevera. Espero que us agradi!!

P.D.- L'Andy no em va enganyar. Li encanta el coco!! (O millor dit, la meva coca de "piña-colada!) ;-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...