dissabte, 24 de març del 2012

Coses per picar (o sopar): Gratinats de tonyina


 A casa mirem de menjar verdura els dies de cada dia per sopar. Algun dia fem un "extra" i els homes de la casa menjen pa amb tomàquet i embotit i jo em faig un bon bol de cereals amb llet fresqueta. Els divendres, però, sempre ens agrada fer un sopar diferent. A vegades és una pizza, a vegades pasta de full amb tota mena de "toppings", a vegades entrepans a l'estil "Farolillo"... I, és clar, pel meu fill, el millor sopar de la setmana és, com no, el del divendres.
Com que no es tracta de fer sempre el mateix, em vaig animar a buscar receptes de coses que fossin senzilles de fer i que em fessin quedar bé amb el Jordi. La darrera troballa que hem fet són aquests gratinats de tonyina que ara us passo. Els ingredients no tenen cap misteri, i tot en sí és senzillíssim de fer, però el resultat és gustós, cruixent i lleuger. Ideals per a un sopar de divendres (o del dia que es vulgui) o per a picar mentres es mira el partit del Barça (o de l'Espanyol) o una bona película. A punt? Doncs vinga!

Gratinats de tonyina
(4 persones)

4 llaunes de tonyina al natural
2 cullerades de maionesa + una mica per untar (jo vaig comprar-la baixa en calories)
1/2 ceba tallada ben petita
1 cullerada i mitja de tàperes (opcional)
Sal i pebre
14 llesques de pa (d'una barra de mig)
3 tomàquets mitjans ben madurs
Formatge Mozzarella per tallar a rodanxes o ratllat

1.- Engegar el grill del forn. Cobrir la safata del mateix forn amb paper de fornejar.
2.- En un bol barrejar la tonyina, la maionesa, la ceba, les tàperes, la sal, el pebre (al gust) i el suc de llimona. Barrejar bé fins que quedi tot ben lligat.
3.- Col·locar les llesquetes de pa a la safata del forn que hem preparat. Untar-les amb una mica de maionesa (no de la que hem preparat amb la tonyina) amb un pinzell de cuina.
4.- Ara sí, repartir la mescla de la tonyina per sobre de cada llesqueta. Col·locar dues rodanxes de tomàquet a sobre de cadascuna.
5.- Cobrir les rodanxes de tomàquet amb dues rodanxes de mozzarella o amb mozzarella ratllada.
6.- Col·locar la safata del forn a la segona posició més alta del mateix (ben a prop del grill, però sense passar-se, eh?). Gratinar fins que el formatge estigui daurat i fent bombolles (uns 5 minuts aproximadament).
7.- Llepar-se els dits després de menjar-los!! :))

És o no és senzill? I estan boníssims!!! Ja veureu com triomfeu en la propera reunió d'amics o en qualsevol sopar de cap de setmana amb els vostres fills. Sigui quan sigui, bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...