dimecres, 28 de març del 2012

Galetes amb melmelada de maduixa


 No sé si algú de vosaltres ho recordarà, però quan va obrir el primer IKEA del país, a la seva botiga de productes suecs hi havien unes caixes de tamany familiar de galetes amb melmelada de maduixa. Eren sumament vicioses!! Després, no se sap per què, van desaparèixer i mai més n'han tornat a tenir (i això que cada vegada que hi vaig ho pregunto). Com podeu veure, aquelles galetes em tenien el cor robat. Així que ja feia temps que em rondava pel cap buscar la manera de fer-les casa. Si era capaç de fer-les amb ingredients totalment naturals segur que em treuria el delit per les famoses galetes de l'IKEA o, encara millor, deixaria de somiar amb elles per passar a somiar amb les meves!

Una vegada més, he de donar les gràcies a la Núria, la meva mestra en temes de reposteria, que em va passar la recepta que avui comparteixo amb vosaltres. Vaig fer petites modificacions a l'original i el resultat va ser...increïble! Senyors de l'IKEA, aquella pesada que sempre venia a preguntar per les galetes amb melmelada de maduixa ja no tornarà més!

Galetes amb melmelada de maduixa
(50 galetes aprox.)

350gr de mantega (podeu utilitzar mantega light i així us sentiu menys culpables...)
250gr de sucre
1 ou gros o 2 de petits
500gr de farina
1 pot de melmelada de maduixa o de qualsevol altre gust (jo la vaig comprar light)


1.- Preescalfar el forn a 180ºC
2.- En un bol gran barrejar la mantega a temperatura ambient, el sucre i l'ou (o els dos ous). Batre-ho bé amb la batedora elèctrica (o a mà si no en teniu).
3.- Afegir-hi la farina tamisada de mica en mica, assegurant que tot quedi ben mesclat.
4.- Abocar la mescla a una mànega pastissera, posar paper vegetal a la plata del forn i començar a fer galetes deixant uns tres centímetres entre elles. En dibuixar la forma de la galeta amb la mànega, assegurar que deixem una part més enfonsada al mig per posar-hi la melmelada. Les primeres sempre són una mica més difícils, però una vegada hagueu agafat la pràctica veureu que és molt senzill.
5.- Amb una culleradeta omplir els "foradets" de les galetes amb la melmelada.
6.- Fornejar durant uns 20 minuts o fins que les bores de la galeta es comencin a daurar.
7.- Probablement haureu de repetir els passos 4, 5 i 6 una altra vegada, ja que la recepta dóna per fer moltes galetes (us ho asseguro! La recepta original parlava de 36 i a mi m'en van sortir quasi el doble!!).

Ja veureu com les galetes resultants són molt lleugeres. No són gaire dolces i la melmelada hi complementa a la perfecció. Són ideals per a prendre a l'hora d'esmorzar amb el cafè o el te. A més, amb la quantitat que en surten, podeu regalar-ne a la familia o als amics. Veureu que bé que quedareu quan els hi digueu que les heu fet vosaltres!!

Un tema important, assegureu-vos que les guardeu en un pot ben hermètic. Aquest tipus de galetes no soporten gaire bé el pas del temps. Així que el millor és que les emboliqueu amb una mica de paper de cuina i les poseu en un pot hermètic per assegurar la seva conservació. Bon profit!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...