dijous, 8 de març del 2012

Pastís de maduixes


Hi ha algú a qui no li agradi fer pastissos? O és més, hi ha algú a qui no li agradi menjar-se'ls? Jo, com no, no sóc una excepció. Menjar dolços és un dels meus vicis confessables i, des de fa uns mesos, cuinar-los s'ha convertit en un altre. Ja des de ben petita, el món de la reposteria em semblava d'allò més fascinant, quasi màgic. Als meus ulls, que de la barreja d'uns ous, farina, sucre i alguna altra cosa en sortís tot un pastís escapava al meu enteniment, i he de confessar que a vegades encara em meravella ara.

Amb la meva mare havia cuinat la típica coca de pinyons, bunyols de Setmana Santa, fins i tot ens havíem atrevit amb unes deliciones lioneses farcides de nata... Barrejàvem, posàvem al forn o a la paella i....plop! màgia. No és increïble?

Aquest pastís de maduixes és una adaptació, d'una adaptació, d'un pastís que la famosa Martha Steward va publicar al seu bloc. L'adaptació que jo vaig seguir és la que apareix en el bloc Shoots & Roots, tot i que també la vaig adaptar als gustos d'aquí. Amb la temporada de maduixes acabada d'encetar, espero de veritat que us animeu a prova'l. No us decebrà!

Pastís de maduixes
a l'estil de la Martha Stewart
(8 serveis)

6 cullerades de mantega sense sal
1 tassa i mitja de farina
1 culleradeta i mitja de llevat
1 tassa de sucre (i una mica més per guarnir)
1 ou gran
1/2 tassa de llet
Unes gotes d'essència de vainilla (al gust) (al meu gust van ser 4 gotetes)
300gr de maduixes tallades per la meitat

 1.- Preescalfar el forn a 180º i pintar amb mantega un motlle rodó d'uns 25 centímetres.
 2.- Barrejar en un bol la farina, el llevat i la sal.
 3.- En un altre bol barrejar el sucre amb la mantega utilitzant un batedora elèctrica a velocitat mitja-alta fins aconseguir un aspecte esponjós i suau (uns 3 minuts aproximadament).
 4.- Reduir la velocitat de la batedora a mitja-baixa i afegir els ous (un a un), la llet i la vainilla. Assegurar que tot quedi ben barrejat.
 5.- Reduir la velocitat de la batedora a baixa i anar incorporant la barreja de la farina de mica en mica.
 6.- Un cop ben barrejat, traspassar la mescla al motlle engrassat. Repartir-la bé per a que quedi uniforme. Veureu que la massa és molt densa.
7.- Col·locar les maduixes a sobre de la massa amb la part tallada mirant cap avall. La recepta original parlava de quasi mig quilo de maduixes per decorar el pastís, però a mi me'n van sobrar moltíssimes. Penso que 300gr han de ser suficients per a que quedi ben cobert.
8.- Decorar el pastís amb una mica de sucre per tot el damunt. Altra vegada, la recepta original parlava de dues cullerades però jo vaig optar per posar-ni només la meitat d'una i tot i així va sortir boníssim.
9.- Posar al forn durant 10 minuts a 180º. Un cop passat aquest temps abaixar la temperatura a 160º. Coure'l durant uns 50 minuts aproximadament, o fins que estigui daurat de la part del damunt i s'hagi desenganxat de les bores.
10.- Deixar refredar en el mateix motlle però a sobre d'una reixeta per a que no condensi.

Ja m'explicareu com us ha anat, d'acord? Que aprofiti!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...